Bootcamp SDG-tools ontwikkelen
Daniel Outhuijse en Lineke Borghuis zijn docenten bij NHL Stenden en geven les aan de academie van Communicatie & Creative Business. Rondom het thema van de SDG’s organiseren zij het komende halfjaar de minor Meaningful Media Expedition waarbij 20 internationale studenten aan mee doen. Ze zijn op 1 februari begonnen met een bootcamp en een challenge. De minor heeft als doel om de studenten te leren hoe zij businessmodellen meer sustainable kunnen maken met behulp van media en communicatietools.
Tijdens de aftrap op 1 februari vertelde Klaas Sietse Spoelstra, veranderaar ontwerper en uitvoerder van verander- en vernieuwingsprocessen, over de Blue Delta (regio Groningen, Drenthe en Friesland) en het Ministerie van de Toekomst, en welke rol de SDGs daarin spelen. De studenten mochten daarna met 100 ideeën komen die de wereld mooier maken. Deze werden vrijdag 5 februari gepresenteerd. Uiteindelijk willen ze de meest sprankelende ideeën omzetten naar een project. In een week tijd hebben ze met behulp van design thinking al 4 ideeën uitgewerkt!